پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشیمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
با صدور پیامی به مناسبت هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی،
از تئاتر کرمان به عنوان «هنر بر فراز» یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، پیام حسین اسحاقی به این شرح است:
هنرهای نمایشی، آینه تمام نمای زندگی بشر و جامعه است که در این هنر دیرپا و در مواجهه‌های تکرارناپذیر،
گروهی از افراد در یک مکان و یک زمان گرد هم می‌آیند
تا نمایشی از یک زندگی، روایت انسانی و تاریخی، بازتاب اندیشه و…را به تماشا بنشینند.
بازیگران روی صحنه یک زندگی و رویداد را خلق می‌کنند تا تماشاگران را با نگاه نو و تازه آشنا سازند.
تئاتر، زبانی جهانی و ورای گفت‌وگوی روزمره دارد و تلاشی است برای عرضه معنای انسان بودن؛
توان بالقوه این هنر شگفت برای برقراری پیوند میان طیف‌های فکری گوناگون،صلح و سازگاری را به ارمغان می‌آورد.
تئاتر در استان کرمان، ریشه در عمق تاریخ و فرهنگ غنی این دیار دارد.
از دیرباز، کرمان یکی از کانون‌های بالنده هنرهای نمایشی کشور بوده
و هنرمندان این خطه با نگاه عمیق و آثار ماندگار خود، همواره نام این استان را درعرصه تئاتر ایران پرآوازه ساخته‌اند.
اصــالت، تعـهد و پیشـرو بودن از ویژگی‌هـای برجستـه تئـــاتـــر کرمــان است
که با تکیه بر آن‌هــا، گــام‌های استواری در مسیر اعتـلای ایـن هـنــر برداشته شده
و شـعار «کـــرمــان برفراز» که به تدبیر اســتاندار محترم کرمان، نقشه راه تحرک بخشی به توسعه همه‌جانبه استان است،
در حوزه هنرهای نمایشی و توسط هنرمندان سخت‌کوش این دیار به معنای واقعی محقق شد
برگزاری رویداد «همواره تئاتر»، سی و هفتمین جشنواره تئاتر استان کرمان
و برگزاری مراسم افتتاحیه و پنج بخش از چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اولین بار در کرمان،
نشان‌دهنده رشد و شکوفایی این هنر و توانمندی استان کرمان در برگزاری رویدادهای هنری است
که طی سال ۱۴۰۴ با مشارکت و هم افزایی هنرمندان و مسئولان استان به منصه ظهور رسید
و نشان داد که تئاتر کرمان بر فراز وهنرمندان تئاتر استان در اوج هستند.
یاد پیشکسوتان و مفاخر تئاتر که عمری با عشق و دلسوزی برای اعتلای این هنر کوشیده‌اند،
از جمله زنده‌یاد استاد مهدی ثانی که همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر و
پاسداشت ۱۱۳ سالگی تئاتر کرمان، به دیار باقی شتافت
و زنده‌ یادان مسعود فوقانی، منصور ستاری و حسن عاشوری را گرامی می‌داریم،
همچــنین تجلیل از بزرگـــان این عرصه در دستور کار قرار گرفته اســـت
و بـه پـاس قدرشناسـی از دکتـر فرهاد ناظرزاده کرمــانی استـاد برجـسته و چـهره ماندگار تئاتر ایران،
یکی از سالن‌های تالار فرهنگ و هنر کرمان به نام ایشان نامگذاری شـــد.
امسال روز هنرهــای نمـایشی را در حالی گرامی می‌داریم که
با جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار علیه کشور عـزیزمان همـزمان شــده اسـت؛
جـنگـی که شهادت بسیاری از هموطنان و مسئولان خدوم کشور
و در رأس آنان قائد مـلت، حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای (ره) را به دنبال داشت
و ما با دلی آکنده از غم اما یقین داریم اهـالی فــرهـنگ و هــنــر با اندیشه بلند و همت والا،
تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرچم اقتدار و پیروزی را برخواهند افراشت
و با تمام وجود و با عشق،همان‌گونه که بارها اثبات کرده‌اند،
برای افزایش تاب‌آوری و امید مردمان این سرزمین خواهند کوشید.
اینجانب این روز را به تمامی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان کرمان تبریک می‌گویم
و از زحمات تک تک شما در تولید و ارائه آثار فاخر و ارزشمند در سال گذشته
و حضور در جشنواره‌ها و رویدادهای استانی و ملی تشکر می‌نمایم.
امیدوارم در سال جدید نیز در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی آثاری فاخر، تأثیرگذار و ماندگار خلق شود.
حسین اسحاقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دوازده =